Reklamy

niedziela, 8 stycznia 2012

XX Finał WOŚP

The GOCC logo

Jako iż trąbią o tym wzdłuż i wszerz, postanowiłem trochę poczytać, podowiadywać się itd :]
Otóż pierwsza rzecz, jaka aż rzuciła mi się do oczu :
XX Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego
Że co? No i co dał mu ten patronat oprócz rozgłosu? Jakiego to niby mamy dobrego prezydenta? Szczerze w to wątpię, choć nie mogę powiedzieć, że bardziej byłem zadowolony z poprzedniego. A co dało to samej akcji? Prestiżowy PR? ;> Czy ja wiem, czy to prestiż ^^"
Wracając do samej idei tej akcji - uważam ją za dość szczytną i chyba każdy się w tym punkcie zgodzi.
W tym roku, organizatorzy skupiają się na cukrzycy, głównie u matek w ciąży i noworodków. Czy noworodki są jedynym tematem dla WOŚP-u?:x Ja rozumiem, małe, wzbudzające litość i wyciągające z portfela pieniążki maluchy (oczywiście nie mam tu nikomu niczego za złe, mam raczej na myśli bardzo dobrze dobraną grupę wymagającą wsparcia) , potrzebują pomocy. Ale jest też wiele innych grup, które pozostają zupełnie bez jakiejkolwiek opieki, bądź zapewniana im opieka jest wprost komiczna. Najlepszym przykładem w tym momencie będą...Dorośli chorzy na cukrzycę! Paradoksalnie, prawda? Na nowej liście leków refundowanych, z tego co zauważyłem znalazły się tylko 3 rodzaje insuliny, a skreślonych z niej zostało o wiele więcej ;] Dodatkowo śmieszną sytuacją jest planowane ( o ile już do tego nie doszło, nie wiem, nie chciało mi się szukać) zdjęcie refundacji z leków dla osób chorych na schizofrenię... No przepraszam bardzo, ale w jaki sposób osoba o zaburzeniach psychicznych ma zdobyć miesięcznie 800 zł na leczenie?:) Dodajmy do tego utrzymanie samego siebie, otrzymujemy gdzieś kwotę rzędu ~1500 zł/miesięcznie. Renta socjalna dla takiej osoby plasuje się gdzieś w granicach 873,82 zł. Więc gdzie logika?:)
Ale wróćmy do tematu WOŚP-u. Ciekawi mnie, ile w tym roku zbiorą pieniędzy, a także za ile pójdzie  pióro Jolki. Aż się zastanawiam, czemu Bronek nie przekazał nic na Aukcje, nawet Lech to robił :/
Oczywiście bardzo dziękuje za zorganizowanie przez koleżankę akcji w naszej szkole ;] Udało nam się zebrać odpowiednio dużo, byśmy nie czuli się gorsi niż inne Licea ;D
Pozdrowienia dla WOŚP-u, całej ekipy zbierającej pieniążki do puszek (tej części, która potem ich nie otwiera ;]) oraz dla Was, pierwszych czytających ;D


Enhanced by Zemanta

0 komentarze:

Prześlij komentarz